Klacht en bezwaar

Wij doen ons best om goed onderwijs te leveren, maar soms gaat er weleens iets mis. Als je ergens niet tevreden over bent, dan kun je een klacht of bezwaar indienen. 

Indienen 

Je kunt je klacht of bezwaar indienen via dit formulier. Geef duidelijk aan waarover het gaat. Beschrijf wat er op een bepaalde datum is gebeurd, wanneer en met wie je hebt gesproken en of je bijvoorbeeld al brieven of e-mails hebt geschreven of ontvangen. Je ontvangt van ons een bevestiging. We doen ons best om je binnen vijf werkdagen te laten weten hoe het verder gaat.

Klachten en bezwaren worden door verschillende commissies behandeld. Daar horen verschillende regelingen bij. Je vindt ze hieronder.

Hulp nodig? 

Een onafhankelijke medewerker kan je meer uitleg geven over het indienen van een klacht of bezwaar en je daarbij helpen. Heb je hulp nodig, stuur dan een e-mail naar hulpbijmelden@graafschapcollege.nl. Geef kort aan waar het om gaat. Vermeld je naam, e-mailadres en telefoonnummer. Binnen twee werkdagen neemt een medewerker contact met je op. 

Bij de klachtencommissie kun je een klacht indienen over hoe iets gegaan is.

Een klacht gaat over gedragingen van (personen verbonden aan) de school. Bijvoorbeeld over hoe je behandeld bent, over ongewenst gedrag, over een opleiding of over een andere situatie op het Graafschap College. Eerst bespreek je de klacht waar die ontstaan is. Is dat niet wenselijk of kom je er niet uit, dan kun je een officiële klacht indienen via dit formulier 
 
Meer weten? Lees de Algemene klachtenregeling. 

Bij de geschillenadviescommissie dien je een bezwaar in als je het niet eens bent met een besluit dat jou raakt. Het gaat dan over niet toegelaten worden, over schorsing, over verwijdering of als je van mening bent dat de school afspraken over ondersteuning niet goed uitvoert. 

Deze onafhankelijke commissie bekijkt jouw bezwaar en geeft advies aan het bestuur van de school. Jouw bezwaar kun je indienen via dit formulier. 
 
Meer weten? Lees het Reglement Geschillenadviescommissie. 

Voor GC Werkt (Graafschap Opleidingen en CIVON) geldt de volgende klachtenregeling.
 
Voor deelnemers van trainingen, cursussen of programma’s van Graafschap Opleidingen en CIVON geldt een eigen klachtenregeling. Voordat je de klacht indient, probeer je deze eerst te bespreken op de plek waar de klacht is ontstaan. Als dat niet tot een goede oplossing leidt, kun je een klacht indienen via dit formulier

Lees de Klachtenregeling Graafschap Opleidingen en CIVON voor meer informatie.